No overall caffeine-breast cancer link: study - Tidingo.com

No overall caffeine-breast cancer link: study

Link:


CHICAGO (Reuters) - A study of nearly 40,000 women has found no overall link between caffeine and breast cancer, though some women who have benign breast lumps might be at a higher risk, researcher said on Monday.

A few earlier studies had suggested caffeine could play a role in breast cancer among those who consume what is probably the world's most widely used drug, Dr. Ken Ishitani of Boston's Brigham and Women's Hospital and Tokyo Women's Medical University and colleagues said.

But their look at 38,432 American women who were studied over several years starting in 1992 found "no overall association between caffeine consumption and breast cancer risk," they said in a report published in the Archives of Internal Medicine.

No overall caffeine-breast cancer link: study - témata

(Reuters), 40000, MondayA, Ken, Ishitani, Boston's, Brigham, Women's, Hospital, Tokyo, Medical, University, 38432, American, 1992, "no, Archives, Internal, Medicine, CHICAGO (Reuters), 40,000, Monday.A, Dr. Ken Ishitani, Boston's Brigham, Women's Hospital, Tokyo Women's Medical University, 38,432 American, Internal Medicine. , No overall caffeine-breast cancer link: study,

Podobné zprávy

RSS sources

Your own sources

Your own RSS you can add after registration

Public sources


Create an account Password
© 2005-2008  
RSS Sources list
Loading messages